TÄYTETTY TONNIKALAPATONKI MAISSILLA

Saat lisää proteiinia patonkiisi kaapimalla pois osan leivästä. Nämä makua täynnä olevat patongit ovat mahtava välipala treenin jälkeen. Heitä ne reppuun patikkaretkelle tai ota mukaan rennolle piknikille lämpimänä päivänä – muutama pullo kylmää Coca-Colaa pitää ne (sekä sinut) viileinä matkalla.

 

Ainekset:

1 (25 cm) pala patonkia

1 (160 g) purkki tonnikalaa oliiviöljyssä

1 (198 g) purkki maissia

4 kevätsipulia (tai puolikas sipuli) pilkottuna

3 rkl majoneesia*

 

Halutessasi

1 punainen chili siemenet poistettuina ja pieneksi pilkottuna

 

*Tarkkailetko painoasi? Käytä 1/3 majoneesia ja 2/3 paksua kreikkalaista jugurttia

 

Täyte riittää yhteen isoon patonkiin,

joka sopii välipalaksi kahdelle tai yhdelle nälkäiselle

 

Valmistus:

 

Leikkaa patonki toiselta puolelta, jotta voit avata sen ja poistaa osan pehmeää leipää keskeltä (voit ottaa sen mukaasi vaikka puistoon ja syöttää linnuille – tai jos olet kokkausfiiliksellä, tee siitä tuoretta korppujauhoa). 

Valuta tonnikala ja maissi, sekoita ne kulhossa pilkotun sipulin, majoneesin, suolan ja pippurin sekä chilin (jos käytät sitä) kanssa. 

Lisää täyte kaiverrettuun patonkiin, kääräise patonki muovikelmuun ja olet valmis.

 

Vinkki: 

Lisää makua

 

Tuore chili lisää leipääsi tulisuutta – ja hitusen väriä. Muista poistaa siemenet tai varaudu kunnon kuumotukseen.